28 nominowanych do nagrody Podlaska Marka
Podlaska Marka organizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego od 2004 r. Konkurs to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą. Nagroda przyznawana jest w dziesięciu kategoriach: produkt spożywczy, produkt użytkowy, inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura, społeczeństwo, biznes, projekt 4.0 oraz marka bez barier.
W tym roku przypada jubileuszowa, 20. edycja tej prestiżowej nagrody - mówił w środę na konferencji prasowej marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki. Poinformował, że wpłynęło 165 kandydatur, nominowano 28 z nich.
Kosicki zwrócił uwagę, że kapitule zależało na tym, aby z jednej strony nominacje trafiły do nowych pomysłów i firm, a z drugiej - uhonorować takie przedsięwzięcia i instytucje, które - jak podkreślił - "są już marką samą w sobie, a którym brakuje tej jednej, jedynej Podlaskiej Marki".
Zaznaczył, że cieszy fakt, iż coraz więcej zgłoszeń wpływa na kategorię marka bez barier, do której można było zgłaszać inicjatywy i firmy, które dostosowują się do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zwrócił uwagę, że w kategorii projekt 4.0 nie ma konkurencji, jest tylko jedna nominacja.
W kategorii biznes nominowano: mydlarnię 4 szpaki, producenta okien i drzwi Monolit oraz firmę produkującą ekologiczne znicze zasilane fotowoltaiką Interlight.
Wieża edukacyjno-widokowa w Uhowie, adaptacja budynku na potrzeby publicznej biblioteki w Dąbrowie Białostockiej i fabryka kół tarczowych firmy Pronar - to nominowani w kategorii inwestycje.
O nagrodę w kategorii kultura powalczą: Międzynarodowy Festiwal Teatralny "Walizka", Studio Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia Białystok - Białostocka Szkoła Reportażu oraz Dni Kultury Studenckiej Juwenalia Białystok.
Wśród odkryć nominowano: urządzenie do edukacji sensorycznej Politechniki Białostockiej, pisarkę powieści obyczajowych Annę Rybakiewicz oraz protezy dla zwierząt stworzone przez Iwet Lubak.
W kategorii produkt spożywczy nominowano: linię jogurtów wysokobiałkowych i dla dzieci Spółdzielni Mleczarskiej w Łapach, makowiec domowy cukierni Kinga oraz naturalne produkty z Puszczy Białowieskiej Matecznik. Natomiast wśród produktów użytkowych o nagrody powalczą: brona talerzowa firmy InterTech, naturalne kosmetyki Neboa oraz piankowe zabawki Kidymoon.
Supernowoczesne Centrum Kształcenia Zawodowego w Łapach - to jedyny nominowany w kategorii projekty 4.0.
W kategorii społeczeństwo o nagrody powalczy: Polska Sztuka Walki Koluchstyl, przedsięwzięcie "Poznajemy Podlaskie" oraz Młoda Ultra, czyli dziecięcy sektor kibicowski.
Wśród wydarzeń nominowano: Odlotowe Suwałki AirShow, East Design Days oraz akcja #DorzućMisia podczas meczu piłki nożnej Jagielloni Białystok-Legia Warszawa.
W kategorii marka bez barier nominowano: pierwszą w Polsce galę paraboksu Seven Stars Paraboxing Night, Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Porażeniem Mózgowym "Jasny cel" oraz Zakład Aktywności Zawodowej Argenta w Łomży.
W środę w południe ruszyło też internetowe głosowanie na Podlaską Markę Konsumentów, potrwa do 24 kwietnia. W ramach Podlaskiej Marki zostaną też nadane dwa tytuły: Ambasadora Podlaskiej Gospodarki oraz Ambasadora Województwa Podlaskiego.
Gala, na której poznamy laureatów, odbędzie się 24 maja - poinformowano na konferencji prasowej.
W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę statuetką nagrodzono m.in.: Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie "Droga", Podlaski Piknik Militarny "Misja Wschód", Galerię Arsenał, mleko "Łaciate", robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar czy festiwal Up To Date.(PAP)
Autorka: Sylwia Wieczeryńska
swi/ pad/